torstai 24. tammikuuta 2019
HSL korottaa joukkoliikenteen lippuhintoja jopa 40 % vyöhykeuudistuksen seurauksena
Teksti: Teemu Vehkala
Helsingin seudun liikenne (HSL) toteuttaa seuraavaksi lippu-uudistuksen, joka tapahtuu ns. vyöhyke-uudistuksena.
Vyöhykeuudistuksen tarkoituksena on rahastaa matkustajia huomattavasti enemmän kuin aikoihin ja tästä syystä HSL rajasi tuon B-vyöhykkeen alkamaan jo Pasilan jälkeen ja jos asut esimerkiksi vaikka Käpylässä, niin joudut nykyisen 14 vuorokauden matkoista maksamaan jo 40 % enemmän.
Vielä tänään tämä Helsingin seudun sisäinen 14 vrk:n matkakorttilataus tekee vain 28,90 €/kk. Mutta sitten kun tämän vuoden alussa jossain vaiheessa tuo HSL:n vyöhykeuudistus alkaa toimimaan, niin tuo 14 vuorokauden lippu korottuukin aina 40,40 €/kk.
Tulevat kalliit lippuhinnat näet täältä.
Se ei ole kovinkaan yllätys, että kun katsoo tätä HSL:n nykyistä hallitusta, niin siellä on Kokoomuslaisia, Demareja, sekä RKP:n, Vihreiden ja Vasemmiston edustajia.
Joukkoliikenne hintojen korotus on osa tätä suunnitelmaa, jossa köyhä väestö pyritään eristämään lähiöihin
Tämä joukkoliikenneuudistus hyvin rajuine lippujen korotuksineen osa todellakin osa tätä suurempaa suunnitelmaa, jossa aina jokaiset suurkaupungit pyritään eristämään sen lähiseudun lähiöistä, joissa näiden mediaanituloiltaan köyhempien lähiöiden työttömät ihmiset pyritään eristämään näillä keinoin sinne, ettei heillä enää löydy intressejä alkaa maksamaan kuukausituloistaan peräti 12 prosentin osuutta joukkoliikenteestä.
Tämän Illuminati-eliitin suurempi suunnitelma olisi sitten myöhemmässä tulevaisuudessa toteuttaa tämä eristäminen niinkin brutaalilla tavoilla, että suurkaupunkien ydinkeskustat olisivat lopulta enää vain tämän rikkaamman eliitin käytössä ja köyhien lähiöiden asukkailla ei enää lopulta olisi mitään asiaa mennä edes asioimaan näiden rikkaiden pariin.
Toki tietysti tällainen asia saattaa vielä tänään kuullostaa aivan hullulta, jollaista näkee vielä vasta jossain Hollywood elokuvissa kuten Hunger Games.
HSL on tällä hetkellä käärinyt jo yli 4 miljoonaa euroa tällä matkakorttiuudistuksella, jonka se perustelee sillä, että tämä tuleva vyöhykeuudistus vaatisi tällaisen uuden matkakortin.
Mutta totuus kyllä on, että ne vanhat vihreät matkakortit olisivat kyllä aivan yhtä hyvin toimineet tässä vyöhykeuudistuksessa. Mutta silloin kun raha menee kaiken edelle ja kusetetut miljoonat, niin pelin henki pyörii tämän Kokoomusvetoisen HSL:n hallinnon muhkeissa hallituspalkkioissa, jonka maksatte te HSL:n asiakkaat.
Tämä korruptoitunut HSL:n joukkoliikenne kaipaisi hieman uudistusta ja sitä varten tarvittaisiin hieman poliittista vastarintaa tätä ahnetta joukkoliikennejärjestöä vastaan.
HSL hyväksyi jo viime vuonna lähiliikenteen kilpailuttamisen ja tämä tulee nostamaan lippujen hintoja todella röyhkeästi lähivuosina.
VR tulee pistämään tulevina vuosina lukuisia konnareitaan pihalle työtömyyskortistoon. Samoin kuin myös HSL:n joukkoliikenneuudistus tulee syöksemään lukuisia bussikuskeja myös kortistoon.
Lopulta sitten monikansalliset yhtiöt tunkevat Suomen joukkoliikennemarkkinoille ja hinaavat joukkoliikenteen kilpailutetut lippuhinnat aivan pilviin.
HSL:llä ei ole oikeasti mitään asiallisia perusteita kiskoa näitä lippuhintoja näin ylös, koska tämä Helsingin seudun joukkoliikenne yhtiö käytännössä makaa satojen miljoonien rahakasojen päällä.
Mutta he ovat pitkin vuosien harjoittaneet tuota propagandaa, jota he mm. perustelevat sillä, että kuinka laittomat pummilla matkustajat aiheuttavat heille vuosittain miljoonien tappiot.
Esim. Ateenassa kun menet keskustassa lähijunaan, niin peruslippu on vain 1,40 /kpl. Joten mikä oikeuttaa Suomen joukkoliikenteen käyttämään näitä sikahintoja. Sellaisethan karkoittavat ns. pitkässä juoksussa aivan turistitkin täältä pois. Sillä sen verran typeriä ovat nämä kaupunginjohtomme, etteivät näe tuota puolta asiasta.